انجام يک ميليون فقره بازرسي استاندارد از واحدهاي صنفي

رئيس سازمان ملي استاندارد ايران گفت: يک ميليون فقره بازرسي از واحدهاي صنفي با تلاش سازمان استاندارد صورت گرفته است.

به گزارش سازمان ملي استاندارد، نيره پيروز بخت در آيين افتتاحيه گردهمايي روساي استاندارد کشور، اظهار داشت: هدف از برگزاري اين گردهمايي نشان دادن اهميت و نقش استاندارد در کشور و اينکه هنوز راه زيادي پيش رو داريم است و بايد نقش و جايگاه استاندارد را بيش از پيش بشناسانيم.

وي افزود: همچنين انتخاب کردستان براي برگزاري اين گردهمايي به دليل جايگاه استان است که با توجه به مزيتهاي آن، بايد با نگاهي ويژه به اين استان توجه شود.

رئيس سازمان ملي استاندارد ايران گفت: کردستان استاني بسيار غني است که به دلايل مختلف به خوبي به آنها توجه نشده است گرچه در سالهاي اخير تحولات خوبي در استان صورت گرفته که موجب شده به يکي از استانهاي شاخص در زمينههاي مختلف تبديل شود.

وي با اشاره به اينکه استاندارد، سازماني مستقل و زيرنظر رييس جمهور است، بيان کرد: نقش استاندارد حساسيت بيشتري ميطلبد که با توجه به وظايفي که در سالهاي اخير انجام شده، استاندارد مثل سابق مختص کالا و خدمات نيست و در همه زندگي بشر ساري و جاري است.

پيروزبخت، بر گذر از ديدگاه سنتي در خصوص استاندارد تاکيد کرد و گفت: شاکله اصلي اين اقدام فرآيند محوربودن است و اين ديدگاه القا شود که استاندارد و کيفيت تنها بر عهده استاندارد نيست و لازم است در همه سازمانها و دستگاهها همکاري داشته باشند.

رييس سازمان ملي استاندارد ايران گفت: چنان که در علم هر روز شاهد پيشرفتهاي زيادي هستيم، استانداردها هم بويژه در زمينه محصولات غذايي، خودرو و ساختمان به روز ميشود.

وي با اشاره به اينکه استاندارد در حوزه بين المللي فعاليتها و افتخارات زيادي در دولت تدبير و اميد کسب کرده است، گفت: رتبه استاندارد ايران در اين چهار سال از رتبه 31 به 24 رسيده است.

پيروزبخت همچنين ادامه داد: پس از برجام و تغيير جايگاه ايران، توانستهايم در بسياري از مجامع بين المللي حضور پيدا کنيم و عراق، چون در هيچ يک از اين مجامع عضو نيست، به همين دليل هنوز در داد و ستدها با عراق با مشکل مواجه هستيم.

وي در ادامه اعلام کرد: استاندارد زعفران و دوغ با ويژگيهاي ايران در عرصه بين الملل شناخته شده و اين افتخاري براي استاندارد ايران است.

رئيس سازمان ملي استاندارد ايران از روساي ادارات استاندارد کشور خواست تا با نگاهي ملي به مسئله استاندارد بنگرند.

رئيس سازمان ملي استاندارد ايران همچنين از يکي از کهنترين نسخههاي قرآن بازديد کرد. نيره پيروزبخت که در راس هيئتي از معاونان و مديران سازمان ملي استاندارد ايران به منظور شرکت در همايش سراسري مديران ستادي و استاني اين سازمان و بازديد از مبادي مرزي به استان کردستان سفر کرده است از کهنترين نسخه قرآني موجود بازديد کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*