گفتگو با آقای ایرج بنائی، متصدی واحد تولیدی فرم پلاست نوین

با یکی از تولید کنندگان ،نوآوران کشور به گفتگو می‌نشینیم ، جناب آقای ایرج بنائی، عضو اتحادیه صنایع شیمیایی و پلیمری شهرستان پردیس، زاده سال ۱۳۴۰ تهران هستند؛

 

–  از سابقه کارتان بگویید.

از سال ۱۳۶۶ در کار تولید قطعات پلاستیکی وبسته بندی (وکیوم فرمینگ ) بوده و پیش از آن، در کار تابلوهای برق صنعتی و کارهای وابسته به آن مشغول بوده ام؛همچنین یک واحد تولیدی با نام فرم پلاست نوین در منطقه صنعتی خرمدشت دارم واین واحد تولیدی در حال حاضر در تولید قطعات پلاستیکی فعال است  .

–  نقطه شروع ابتکارات و نوآوری شما کجاست؟

در آغاز، طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز جهت کار با وکیوم فرمینگ توسط خودمان صورت می‌گرفت علاوه بر آن، با توجه به شرایط آن زمان و نبودن ماشین آلات مدرن امروزی کار طراحی و ساخت مدل و قالب توسط خودمان انجام می شد .

وهمچنین سابقه ی همکاری با شرکت های بزرگ تولیدی صنعتی مانند بیک، لنت پارسی و آبسردکن آنی (آدمک) ، ساخت بدنه پلاستیکی آبسرد کن و نخ دندان ارکید را در رزومه کاری واحد تولیدی خود داریم و تجارب خوبی کسب کردیم که با توجه به رکود کارهای تولیدی حدوداً به مدت دو سال ناپیوسته ، به طراحی قطعات جدید دانش بنیان و صنعتی جهت اشتغال زائی و با توجه به نیاز و مشکلات امروز اقدام کرده ایم و یک نمونه آن که به ثبت و تولید رسیده سقف چند لایه عایق جهت انواع کولر های آبی است .

 

–  چطور ایده ساخت این محصول به ذهنتان رسید؟

با توجه به مشکلات انرژی و کمبود آب و به منظور کاهش مصرف آن و جلوگیری از ورود گرمای شدید و هدررفت سرمای کولر و همینطور جلوگیری از حرارت بسیار بالایی که در اوج گرمای تابستان به الکتروموتور کولر وارد شده و باعث پایین آمدن راندمان آن و مصرف بیشتر انرژی می گردد و اکثراً باعث سوختن آن میشود ، این محصول طراحی و ساخته شده است.

در ساخت این محصول سعی شده که مشکلاتی از قبیل فرسایش گرما و سرما جلوگیری شود وعمر طولانی داشته و با توجه به اینکه در زیر سقف فلزی کولر نصب می شود با باد شدید و طوفان آسیبی نبیند.

 

 

–  لطفا در رابطه با ساختمان این دستگاه توضیح دهید.

قبل از این تلاشهایی درجهت بالابردن بازدهی کولرهای آبی انجام شده که کافی نبود ، این قطعه از جنس پلیمرسخت A.B.S   و با لایه عایق درونی بوده که با توجه به نوع قالب و فرآیند تولید آن قابلیت های بالایی دارد و بالابردن کارایی کولرهای آبی و صرفه جویی در مصرف آب و انرژی باتوجه به کمبود موجود ،به جهت نصب در زیر سقف فلزی با طوفان و باد شدید جدا نشده و باعث ایجاد صدمات مالی و جانی نمی شود، به همین دلیل که زیر سقف فلزی است براثر فرسایش گرما و سرمای اقلیم های مختلف آب و هوایی تخریب نشده  و کارایی وعمرمفید بیشتری دارد.

–  چه انتظاری از دیگران در قبال خودتان دارید؟

امروزه با تمامی مشکلات موجود در تولید ، وقتی با عشق وعلاقه به کار خود، تن به صرف هزینه و انرژی مینماییم ، توقع زیادی نداریم جز همکاری ارگان‌ها در جهت سهولت درکارهای اداری و ثبتی وتهیه منابع مالی، با توجه به اینکه امروزه نیاز به اشتغال زایی داریم وبخصوص صرفه جویی درمصرف انرژی، تقاضای همکاری در رفع مشکلات از ارگان های مرتبط  درحمایت از تولید ملی و کالای ایرانی را داریم ؛ و همچنین از هموطنان عزیز نیز تقاضا داریم که با خرید کالای دارای ثبت و معتبر و خودداری از خرید کالای مشابه فاقد ثبت  هم مارا حمایت نمایند و هم خودشان متضرر نگردند .

–  و کلام آخر

در پایان از کارکنان اتحادیه و بخصوص جناب  آقای درخشان پور ریاست محترم اتحادیه تشکر مینمایم که برای رسیدن به اهدافمان مارا حمایت و همراهی مینمایند.

روابط عمومی اتحادیه صنایع شیمیایی وپلیمری شهرستان پردیس

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*