مهلت ۴۵ روزه اصناف برای دریافت شناسه یکتای الکترونیک/ احتمال محرومیت در گشایش حساب بانکی

اصناف برای دریافت مجوز الکترونیکی واستفاده از خدمات دولتی تا پایان سال جاری فرصت دارند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنایع شیمیایی و پلیمری شهرستان پردیس به نقل از تسنیم ، بنانژاد دبیرکل اتاق ­اصناف کشور در خصوص شناسه یکتا گفت:  نزدیک یکی دو  سالی هست که بحث درگاه ملی مجوز‌ها عنوان  و مطرح و اجرایی شد و صدور پروانه کسب از طریق درگاه ملی مجوز‌های صورت می‌گیرید. هرمجوز صنفی­ که صادر می‌شود­، یک شناسه یکتا در قالب یک کد QR یا همان QR کدی که در روی پروانه‌های درج  می‌شود  شناسایی می‌شود؛ و دیگر هیچ واحد صنفی‌ای صرفا با پروانه کسب یا جواز صنفی‌ای که­ بصورت فیزیکی و کاغذی هست شناخته نمی‌شود و با یک کد بنام یکتا شناسایی می‌شود که همان­ QR کدی هست که در سامانه قرار دارد.

وی افزود، از ابتدای اجرای شدن این طرح تعداد زیادی مجوز صادر شده که در قالب درگاه ملی مجوزها­ که شناسه یکتا شو هم گرفتند. ولی قبل از این باتوجه به اعتبار­ پروانه‌های کسبی که­  ۵ ساله هستند، تعداد زیادی­ هم قبلا صادر شده بود که در درگاه اتاق اصناف و هیئت عالی نظارت­ نزدیک حدود­ بیش از دو میلیون و دویست­ تا سیصد هزار پروانه ­­کسب در صنوف مختلف در­ کل کشور صادر شده که البته معتبرند و هیچ مشکلی­ هم برای انجام فعالیت‌ها شان ندارند ولی با توجه به اینکه تمام این مجوز‌ها باید این کد شناسه یکتا را در قالب QR کد بگیرند، ظرفیتی در درگاه ملی مجوز‌های ایجاد شد که بتوانند پروانه‌های قدیمی شان را از حالت کاغذی به حالت الکترونیکی دربیاورند و کد شناسه یک تا را هم بگیرند و بتوانند از آن استفاده کنند.

همچنین دبیرکل اتاق اصناف کشور گفته است، تا پایان سال  یک فرصتی گذاشتند که هرکس که شناسه یکتا را نداشته باشد از ابتدای سال بعد  از خیلی از خدمات دولتی محروم خواهد شد. مثل افتتاح حساب و داشتن دستگاه پوز، پروند‌ه های مالیاتی و… دیگر مواردی که می‌توانند به عنوان خدمات اخذ کنند.

به گزارش تسنیم؛ با ورود سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد مجوز و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها mojavez.ir مجوز الکترونیکی شناسه یکتا دریافت  خواهد شد.

بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه پروانه کسب باید تا پایان سال ۱۴۰۲ مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) دریافت کنند و از ۱۴۰۳ کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*