محدودیت‌های صادرات سنگ آهن لغو شد/ وزارت صمت با ابلاغیه جدید بخشنامه‌های قبلی را ملغی کرد + جزئیات

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، بخشنامه های قبلی این وزارت خانه در خصوص دریافت مجوز برای صادرات سنگ آهن و… را ملغی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنایع شیمیایی و پلیمری شهرستان پردیس  به نقل از تسنیم ، سعید عباس پور در مکاتبه ای با مدیر کل صادرات گمرک ایران با اشاره به لغو نامه تیر ماه در خصوص موضوع ساماندهی صادرات سنگ آهن، کنستانتره و گندله آهن،‌اعلام کرد، بدین وسیله مفاد نامه مذکور ملغی خواهد شد. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به گمرکات اجرایی ابلاغ شود.

‌در بخشنامه قبلی دفتر مقررات صادرات و واردات به گمرک ایران آمده بود،  صادرات سنگ آهن و کنستانتره آهن صرفا با تایید معاونت امور معادن و صنایع معدنی امکان پذیر است.

در آن مقطع (تیر ماه امسال )وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از زنجیره فولاد و صنایع پایین‌دستی، صادرات سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله که مورد استفاده تولیدکنندگان فولاد کشور قرار نمی‌گیرد را، صرفاً با اخذ مجوز از معاونت امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه و پرداخت عوارض مجاز دانست.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به منظور حمایت از تولیدکنندگان فولاد و ضرورت توجه به ارزآوری زنجیره تولید این محصولات، هر گونه صادرات سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله صرفاً در شرایطی مجاز خواهد بود که نیاز تولیدکنندگان فولاد کشور تأمین شده باشد. بر این اساس، صادرات اقلام مذکور صرفاً با مجوز معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و با پرداخت عوارض امکان‌پذیر شده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*