قانون منع بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار

قابل توجه اعضای محترم اتحادیه صنایع شیمیایی و پلیمری شهرستان پردیس

به استحضار می رساند طبق ماده ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون بکارگماری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار مجاز نبوده وبا کارفرمایانی که اتباع فاقد پروانه کار بکار می گیرند بابت هر روز اشتغال غیر مجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه (مبلغ ۲/۵۲۸/۱۳۵ ریال) جریمه و در صورت تکرار تخلف این جریمه دوبرابر خواهد شد (مبلغ ۵/۰۵۶/۲۷۰ ریال)  . ضمنا در صورت خودداری کارفرمایان از پرداخت جریمه ، تعقیب قانونی بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار بعمل خواهد آمد .

ماده ۱۲۰ قانون کار : اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه اولا دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و ثانیا مطابق قوانین و آیین نامه های مربوطه پروانه کار دریافت کنند .

ماده ۱۸۱ قانون کار : کارفرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کار و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است بکار گمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری  غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شود بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع گردد. مراتب را به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام ننمایند ، با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم  به مجازات حبس ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد .

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*