ضرورت تمرکز سازمان مالیاتی بر واحدهای صنفی خاص با درآمدهای نجومی

با توجه به تغییر فرآیندهای سازمان امور مالیاتی در حال حاضر طیف گسترده‌ای مودیان جدید وارد سامانه مودیان شده‌اند با این وجود همچنان عده خاصی در برخی صنوف هستند که با وجود درآمدهای نجومی با استفاده از روشهای مختلف سود حقیقی خود را پنهان می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنایع شیمیایی و پلیمری شهرستان پردیس به نقل از تسنیم ، در حال حاضر سازمان امور مالیاتی با توجه با روند تغییر مدل این سازمان از فرآیندهای سنتتی به فرآیندهای سیستمی پهنه مودیان مالیاتی را تا حد زیادی افزایش داده است. به طوری که طی سال‌های اخیر بیش از یک میلیون نفر به جمع مودیان اضافه شده‌اند.

در این میان برخی اصناف هستند که باید تمرکز بیشتری بر روی آنها انجام شود چرا که شرایط ویژه‌تر و درآمدهای بیشتری دارند. به طور مثال تمرکز بیشتر این سازمان به جای برخی صنوف خرد باید بر روی اصناف خاص در قلب بازار تهران باشد.

در برخی موارد مشاهده شده، صنوفی که در حوزه‌هایی مانند زیر مجموعه های صنعت ساختمان و خودرو و لوازم یدکی فعال هستند جدای از واریزی به دستگاه‌های پُز از محل معاملات با بنگاه‌های دیگر(b to b) و همچنین ارسال اجناس به شهرستان‌ها درآمدهای نجومی دارند.

با این وجود این دسته از افراد از روش‌های متعددی برای فرار مالیاتی استفاده می‌کنند تا تراکنش‌های مربوط به فروششان وارد حساب تجاری نشود. با توجه به رویکرد سازمان امور مالیاتی که برخورد با دانه درشت‌های فرار مالیاتی است این  انتظار وجود دارد تا تمرکز بیشتری بر روی این دسته وجود داشته باشد تا با جلوگیری از فرار مالیاتی این دسته فشار از روی سایر افرادی که به طور سالم کار می‌کنند برداشته شود.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*