صدور پروانه برای کسب و کارهای نوین باید مدیریت شود

نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران پیشنهاد کرد: برای تامین بودجه های مورد نیاز اتاق اصناف ، می توان بخشی از مالیات بر درآمد را به اتاق های اصناف اختصاص داد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، جلال الدین محمد شکریه در نشست هم اندیشی روسای اتاق اصناف مراکز استان ها که با حضور دو وزیر پیشنهادی صنعت و اقتصاد در تهران برگزار شد، افزود: بودجه اتاق اصناف ایران در مقایسه با بودجه اتاق بازرگانی بسیار ناچیز است ضمن اینکه همه آن هم تحقق نمی یابد.

وی خطاب به شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: به خانه ای که خود سنگ بنای آن را گذاشتید، خوش آمدید.

شکریه با قدردانی از تلاش ها و زحمات محمد شریعتمداری درحوزه اصناف تصریح کرد: شریعتمداری همچنین شورای مشورتی را ایجاد کرده اند که جای تقدیر دارد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران ادامه داد: یکی از خطراتی که از بیخ گوش اصناف گذشت، امضای الحاق تاکسی تلفنی ها به شهرداری توسط کمیته کمیسیون زیربنایی دولت بود که هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور ابقای آن در اتحادیه های صنفی را تایید و تصویب کرد.

شکریه ضمن گلایه از اظهارنظر برخی مسئولان درباره فعالیت درحوزه گردشگری گفت: موضوع صدور پروانه کسب برای واحدهای زیرمجموعه گردشگری که به استناد ماده ۹۱ قانون نظام صنفی به تصوب رسیده، بلافاصله به برنامه ششم توسعه رفت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدون بررسی لازم رای دادند که اکنون به یکی از مشکلات اصناف تبدیل شده است.

وی با ارائه آماری در خصوص تراکنش ها اظهار کرد: در سال گذشته ۲۶۹ میلیون تراکنش انجام و از این طریق ۸۲ هزار میلیارد تومان پول جابه جا شده است.

شکریه در باره کسب و کارهای نوین گفت: صدور پروانه کسب باید پایش و مدیریت شود. از ۲۸ هزار واحدی که نماد گرفته اند تاکنون فقط چند درصد آنها پروانه کسب دریافت کرده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*