شعار سال محقق نمی‌شود مگر با رونق تولید

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تولید در کشور جایگاه خودش را از دست داده است، گفت: شعار سال محقق نمی‌شود مگر این‌که تولید رونق پیدا کند.

ولی‌الله بیاتی، جمعه سوم شهریور در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، اظهار کرد: نقطه‌نظراتی که تولیدکنندگان بخش خصوصی در این جلسه گفتند، باید در هیأت دولت مطرح و پیگیری شود. مجلس قانون کافی برای تسهیل در صدور مجوزها و حمایت از سرمایه‌گذاری و مولدسازی گذاشته و اکنون نوبت دولت است تا از واحدهای تولیدی حمایت کند.

وی افزود: تولیدکننده با مشکلات زیادی مواجه است و بخش عمده‌ای از این مشکلات مربوط به بانک‌هاست. بانک‌ها باید منابع را جمع کنند و در اختیار تولیدکننده قرار دهند اما متاسفانه تشویق‌های شعب بانک‌ها از تولیدکنندگان زمانی صورت می‌گیرد که پول بیشتری را جذب کنند.

بیاتی با تاکید بر هماهنگی بیشتر بین بخش خصوصی و دولتی، افزود: در رابطه با واگذاری تسهیلات توسط بانک‌ها، باید فرآیند طولانی برای معدل حساب و کارکرد حساب برداشته شود و بانک موظف به حمایت از تولید شود. تسهیل و سرعت در صدور مجوزها و سرعت در واگذاری تسهیلات بانکی باید صورت گیرد.

وی با تاکید بر این‌که بانک‌ها باید توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی داشته باشند، تصریح کرد: سرمایه‌گذار به شرطی جذب می‌شود که حمایت از او صورت گیرد. ما نباید سرمایه‌گذار را رها کنیم و تا زمانی که اراده حمایت از تولیدکننده در دولت وجود نداشته باشد و ادارات در خدمت تولیدکننده و سرمایه‌گذار نباشند، این مشکلات وجود دارد.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*