زیرساخت‌های هوشمندسازی کسب و کارها در کشور ایجاد می‌شود

مدیرعامل گسترش فناوری اطلاعات وزارت صمت با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های هوشمندسازی کسب و کارها در کشور گفت:در تمام زنجیره‌های‌های تامین تا بازار امکان هوشمند سازی وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنایع شیمیایی و پلیمری شهرستان پردیس به نقل از تسنیم ، حسین مهویدی، مدیرعامل گسترش فناوری اطلاعات وزارت صمت (مگفا) در مراسمی در اتباط با هوشمند سازی کسب و کار ها اظهار داشت:  اکنون در آستانه ورود به انقلاب چهارم صنعتی در دنیا هستیم به همین منظور در کشورمان نیز باید زمینه زیرساخت‌های هوشمندسازی را کسب و کار ها و صنایع مختلف ایجاد کنیم.

وی افزود: هوشمندسازی کسب و کار ها می تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید کنندگان و افزایش سودآوری و رقابت‌پذیری  آنها شود؛ با وجود سختی این کار اما با همکاری‌های وزارتخانه‌های صنعت و ارتباطات شدنی است.

مهویدی در حاشیه این  مراسم  نیزدر پاسخ به تسنیم اظهار داشت: در تمام زنجیره‌های های تولید تا بازار امکان هوشمند سازی وجود دارد و در صورتی خواستار  بهره وری حداکثری هستیم باید در تمام زنجیره از این فناوری‌ها استفاده شود.

حل مشکلات شبکه توزیع با هوشمند سازی کسب و کارها

وی با اشاره به اینکه هوشمند سازی می توانند بسیاری از مشکلات موجود در حلقه توزیع کالا در کشور را حل کند تصریح کرد: یکی از مقوله‌های مهم در هوشمند سازی مدیریت شبکه تامین و زنجیره ارزش است و در بسترهای مرتبط با فناوری اطلاعات می‌توان از مقوله هوشمند سازی استفاده کرد.

مهویدی گفت: برای توزیع متوازن کالا و خدمات در زنجیره های مختلف می‌توان از هوشمند سازی بهره گرفت که در توافقی که امروز انجام شد به این موضوع توجه شده است.

ایجاد زیرساخت‌های هوشمندسازی کسب و کارها  در کشور

علی‌اصغر انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم  با اشاره به آماده سازی زیرساخت‌ها برای هوشمندسازی کسب و کار در کشور اظهار داشت: صنایع و کسب و کار های سنتی برای افزایش بهره وری چاره ای جز هوشمند سازی خود ندارند.

وی افزود: اکنون دستگاه‌های ملی و شرکت‌های خصوصی آماده ارائه ایجاد زیر ساخت های هوشمند سازی صنایع هستند.

وی با بیان اینکه موضوع هوشمندسازی بحث جدیدی نیست گفت: در برنامه هفتم توسعه به هوشمندسازی توجه خوبی شده است  و احکام مناسبی  در این ارتباط وجود دارد که امیداریم برای اقتصاد کشور راهگشا باشد

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات بیان کرد: در گفتگو با وزارت صمت اعلام آمادگی کرده‌ایم تا موانع اجرایی  برای ایجاد هوشمندسازی  در کسب و کار ها را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*