تاکید وزیر صنعت معدن تجارت بر استفاده از روش های نوین کنترل بازار

محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه مجمع عمومی سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت:در جلسه امروز بر موضوع حل مشکل نصب ماشین های محاسب در سیستم های خرده فروشی به جمع بندی رسیدیم تا با تصویب سریعتر دولت بار فعالیت های جاری فیزیکی سازمان به حداقل برسد.

وی ادامه داد:استفاده از شبکه های مردمی و ایجاد مطالبه عمومی با تقویت کانون های حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای کنترل اجحاف نیز از دیگر موضوعات این جلسه بود.

وزیر صنعت،معدن،تجارت تاکید کرد:سازمان حمایت در سال آینده با سازماندهی دقیق تر ، از کمک های مردمی برای رسیدگی به فعالیت های اقتصادی حوزه بازار بخصوص کالاهای اساسی و یارانه ای بیشتر بهره خواهد برد.

شریعتمداری بر نقش حمایت از تولید کنندگان سازمان اشاره و تاکید کرد:سازمان باید با تهیه گزارش های کارشناسی دقیق و عمیق برای رفع موانع تولید نقش اساسی ایفا کند.

عملکرد سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان منطبق با استاندارهای سازمان حسابرسی

در مجمع عمومی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از عملکرد این سازمان در حوزه انضباط مالی و حساب های سال ۹۵ قدردانی شد.

رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان در حاشیه مجمع عمومی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبر افزود:در این جلسه گزارشی از حوزه مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه ارائه شد که طبق آن عملکرد سال ۹۵ نسبت به ۹۴ در حوزه ارزش کالا ده برابر افزایش داشته است.

سیدمحمود نوابی ادامه داد:در این جلسه که وزیر صنعت معدن و تجارت ، رییس و اعضای مجمع عمومی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حضور داشتند به مبارزه هوشمندانه و کارشناسی شده با قاچاق کالا بدون تنش اجتماعی نیز اشاره شد.

وی تصریح کرد: در حوزه بازرسی و تنظیم بازار در چند سال اخیر مدعی نیستیم هیچ تنشی وجود نداشته اما حداقل بوده است و از این پس نیز قطعا باید با توجه به جایگاه حاکمیتی با تلاش بیشتر و توجه به زمینه پاسخگویی اقدام کنیم.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*