تاکید شهردار پردیس بر بازنگری بر مناطق کارگاهی و صنعتی شهرستان

‍ ‍

شهردار پردیس با تاکید بر لزوم نگاه ویژه به نواحی کارگاهی پردیس از منظر اقتصاد مقاومتی، خواستار تجدید نظر در شرایط این نواحی در بازنگری بعدی طرح جامع و تفصیلی این شهر شد.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنایع شیمیایی و پلیمری به نقل از شورای اسلامی شهر و شهرداری پردیس، به طور کلی جانمایی شهر پردیس با توجه به استقرار در مدخل شرقی تهران با تعاریف و هدف اولیه بعنوان یک شهر اقماری مناسب است، چراکه تنها مسیر دسترسی از پایتخت به نوار شمالی کشور تا سال ۱۳۶۸ جاده قدیم تهران – آمل بود و این قابلیت می توانست علاوه بر جلوگیری از گسیل جمعیت استان های همجوار به تهران، سبب سر ریز و کنترل جمیعت رو به ازدیاد تهران شود.

 

وی ادامه داد: بدین ترتیب فضاهایی شامل فاز تحقیقات صنعتی پردیس، پارک علم و فناوری پردیس، سایت های مسکونی و … به شکلی مناسب جانمایی شد اما برخی امکانات و فضاهای مورد نیاز شهر و شهروندان در آن سال ها از نظرها مغفول ماند.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: بسیاری از صنایع اشتغالزا، مولد و دارای حقوق مکتسبه حاضر در منطقه پیش از افتتاح شهر پردیس نیز فعالیت داشتند اما متاسفانه عدم ساماندهی صحیح در تعیین تکلیف نواحی کارگاهی و صنایع فعال در همان ابتدای امر سبب شده تا امروز شهرداری نتواند خدماتی شایسته و در خور شان صنعتگران ارائه دهد.

 

شهردار پردیس افزود: این در حالی است که خدمات بیشتر می توانست به افزایش رضایتمندی شهروندان، ارتقای کمی و کیفی تولیدات صنعتی و توسعه کارآفرینی منتهی شود که هریک دستاوردی ارزنده برای نظام مقدس اسلامی قلمداد می شود.

 

محمد لاله بیان داشت: اما نوع نگاه مشاورین امر در ابتدای شکل گیری شهر پردیس و قرار گرفتن نواحی کارگاهی بعنوان مناطق حریم مشکلاتی برای شهروندان و صنعتگران ایجاد کرده و استقرار در حریم، دست شهرداری پردیس را برای ارائه خدمات در راستای تولید و اشتغال بیشتر بسته است.

 

وی با اشاره به مضمون شعارهای سالیان اخیر که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده، یادآور شد: موضوع «اقتصاد مقاومتی» و ضرورت توسعه اقتصادی کشور طی سالیان اخیر همواره از مهمترین دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب بوده و هست.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: از این رو، لزوم نگاه ویژه به نواحی کارگاهی از منظر اقتصاد مقاومتی در بازنگری بعدی طرح جامع و تفصیلی پردیس به شدت حس می شود که خوشبختانه مدیریت شهری شهرداری پردیس، شورای اسلامی شهر، فرمانداری شهرستان، شرکت عمران پردیس و سایر نهادهای شهرستان نیز به اهمیت موضوع پی برده اند و امیدوارم این اجماع نظر به اهتمامی ویژه بدل شده و موجبات رفع مشکلات شهروندان در این حوزه را فراهم سازد.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*