اصناف ستون اقتصادی جامعه هستند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصناف بستر تصمیات اصلی بر بازار اقتصادی کشور هستند، گفت: اصناف ستون اقتصادی جامعه هستند.
رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی اصناف ایران افزود: تعامل و همکاری همه دستگاهها با اصناف ضرورت دارد و باید حمایت های لازم از اصناف صورت بگیرد تا به جایگاه مهم و واقعی خودشان برسند و مساله ای که وجود دارد اینست که دولت و دیگر دستگاهها به قول هایی که به اصناف می‌دهند پایبند نیستند و این مساله به ضرر اقتصاد کشور خواهد بود.
وی تصریح کرد: دولت باید نسبت به حوزه کار و کارگری، اشتغال مولد وحمایت از تولیدکننده کالای ایرانی توجه بیشتری داشته باشد چرا که راه برون‌رفت از مشکلات کنونی در گروی تدوین سند ملی آمایش برای حوزه اقتصادی کشور است.
خضری افزود: دولت باید حمایت از بخش خصوصی را در اولویت قرار دهد و در حال حاضر دولت بزرگترین کارفرما در کشور است و وقتی دولت در حوزه کارگری کم کاری داشته باشد، قطعا بخش خصوصی که با کمترین ظرفیت کار می‌کنند متضرر خواهند شد و ۸۰ درصد صنعت در این بخش غیرفعال شده و توانی برای تولید باقی نمانده است .
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در پی نبود حمایت دولت، ندادن سرمایه در گردش و کمک‌های فنی و اعتباری، اعطای وام‌هایی با بهره بالا و نبود سند ملی آمایش سرزمینی به صورت راهبردی باعث شده تولید وضعیت خوبی را نداشته باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*