اصلاح تصویب نامه مورخ ۹۹/۲/۲۷ پیرامون بهاء الگوی مصرب آب شرب و برق

قابل توجه اعضای محترم اتحادیه صنایع شیمیاییی و پلیمری شهرستان پردیس

باستناد به نامه شماره ۵۰۶۷/۱/۹۹ مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ اتاق اصناف شهرستان پردیس ، به اطلاع میرساند  هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ به پیشنهاد مشترک وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مواد (۱)و(۳) قانون هدفمند کردن یارانه ها – مصوب ۱۳۸۸- تصویب کرد :

۱- بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸ سالانه به میزان هفت درصد (۷%) افزایش می یابد .

۲- با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور ، علاوه بر میزان افزایش موضوع بند (۱) این تصویب نامه ، از ابتدای خرداد ماه ، سالانه شانزده درصد (۱۶%) به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی (بدون احتساب آبونمان ، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض) مشترکین بالای الگوی مصرف افزوده می شود فاضلاب بهاء مشمول افزایش موضوع این بند نخواهد بود .

۳- الگوی مصرف آب در هر سال ، مطابق تبصره (۴) بند (پ) ماده (۱) قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور – مصوب ۱۳۹۴ – توسط وزارت نیرو تعیین می شود .

۴- الگو مصرف برق خانگی با اضافه شدن ماه خرداد به ایام گرم سال در مناطق عادی مطابق جدول (۲) پیوست تصویب نامه شماره ت۴۲۴۰۰/۹۴۰۳۵ ه مورخ ۱۳۸۸/۵/۷ می باشند .

۵-خانوارهایی که مصرف آب یا برق ماهانه آنها پایین تر از الگوی مصرف بوده و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور ،در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ، مصرف خود را کاهش می دهند ، مشمول تخفیف به میزان مصرف کاهش یافته با نرخ اولین پله مصرف خواهند شد .

۶- شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید ، انتقال و توزیع نیرو برق ایران (توانیر) موظف است طی یک برنامه زمانی ، با اولویت مشترکین پر مصرف ، لوازم اندازه گیری کلیه مشترکینی که به طور متوسط مصرف برق ماهانه آن ها بالاتر از الگوی مصرف می باشد ، با لوازم اندازه گیری دارای قابلیت تفکیک مصرف برای ساعات کم باری ،میان باری و اوج بار تعویض نماید .

۷- منابع درآمدی حاصل از افزایش صورتحساب مشترکین پر مصرف آب و برق حسب مورد صرفاً برای تعویض لوازم اندازه گیری و مدیریت مصرف ، کاهش هدر رفت و اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع و خرید آب و برق از بخش خصوصی خواهد شد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر به فایل پیوست مراجعه نمایید .

روابط عمومی اتحادیه صنایع شیمیایی و پلیمری شهرستان پردیس

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*