ابزارهای نظارتی بر قیمت ها کافی نیستند

 

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس گفت: ابزارهای نظارتی بر قیمت گذاری کالاها کافی نیستند و دستگاههای مربوطه باید نظارت بیشتری را برای کاهش گرانی ها داشته باشند .
علی ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی اصناف ایران افزود: عرضه و تقاضا همیشه تعیین کننده قیمت ها در بازار هستند و جریانی که به صورت هیجانی برای دلار اتفاق افتاد باعث افزایش بیش از حد قیمت ها شد و در حال حاضر عرضه بالای کالاها راه مناسبی برای کاهش قیمت می باشد.
وی تصریح کرد: به دلیل بالا بودن مراکز عرضه فروش کالا و سیستمی نبودن تمامی مراکز توزیع و فروش و همچنین آنلاین نبودن صورتحساب ها نیز از جمله دلایلی است که باعث شده تا ابزارهای نظارتی بر روند قیمت گذاری کالاها کافی نباشد.
ابراهیمی اظهار کرد: آزاد سازی قیمت‍‌ها و واقعی شدن نرخ ها راه حل دیگری برای برون رفت از شرایط مبهم اقتصادی است و ایجاد رقابت سالم باعث حذف رانت و فساد نیز خواهد شد .
نماینده مردم شازند در مجلس شوراى، اسلامى تصریح کرد: منابع مواد غذایی و پوشاک در کشور در وضعیت مطلوبی به سر می برد بنابراین می بایست با اختصاص بن کارتهای اقتصادی در گام نخست معضل تهیه کالاهای اساسی مردم را رفع کردتا شهروندان دغدغه تامین اقتصاد معیشتی شان را نداشته باشند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*