تاکید بر حمایت همه جانبه از صنعت پلاستیک

 رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان نایلون و پلاستیک بر ضرورت حمایت همه جانبه از صنعت پلاستیک در کشور تاکید کرد.

سید رحیم مقیمی اصل در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: صنعت پلاستیک در ایران می‌تواند به اشتغالزایی و همچنین افزایش صادرات غیرنفتی منجر شود.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت پلاستیک از جمله زیرشاخه های مهم صنایع پتروشیمی است، اظهارداشت: بخش مزبور مصرف‌کننده حجم عمده‌ای از مواد اولیه این صنعت است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان نایلون وپلاستیک از صنعت پلاستیک به عنوان یکی از کلیدی‌ترین صنایع پائین‌دستی مواد اولیه پتروشیمی، پلیمری و شیمیایی جهان نام برد و گفت: این صنعت جزو صنایع مادر و با ارزش افزوده بالا در کشور است.

وی همچنین درباره اهمیت صنعت پلاستیک نیز افزود: صنعت مورد نظر با توجه به موقعیت کشور از صنایع دیگر برجسته‌تر و کاربردی‌تر است چراکه مواد اولیه این صنعت بیش از نیاز در کشور تولید می‌شود.

مقیمی اصل با تاکید بر اینکه صنعت پلاستیک در تمامی بخش ها موثر است، گفت: بسته بندی دارو، آب، مواد غذایی، شیرینی، شکلات، قطعات خودرو، روکش کابل و سیم برق، لباس فرش و موکت، در و پنجره، لوله‌ های آب، فاضلاب، گاز و لوازم منزل همه و همه نیازمند این صنعت هستند.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: صنعت پلاستیک ظرفیت اشتغالزایی بالایی در بخش تولید، قالب ‌سازی، بسته ‌بندی و حمل‌و نقل دارد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان نایلون وپلاستیک با اعلام اینکه صنایع پلاستیک باید بیشتر مورد توجه و حمایت دولتمردان قرار گیرد، یادآورشد: این صنعت در اشتغال افزایی، پویایی تولید، رشد اقتصادی، توسعه صادرات، ارزآوری و غیره بسیار نقش آفرین است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

بازگشت

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*