معاون فرماندار پردیس: اصلاح برخی از قوانین بانکی به منظور حمایت از رونق تولید ضروری است

مجید صبوری معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار پردیس، اصلاح برخی قوانین بانکی را برای کمک به رونق تولید ضروری دانست.

وی که در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سخن می گفت با اشاره به اینکه تا کنون ۱۲۶ طرح مربوط به مشاغل خانگی در شهرستان تسهیلات مربوطه را دریافت کرده اند افزود: این تسهیلات به مبلغ ۲۰ میلیون تومان و با سود ۴ درصد مختص به مشاغل خانگی است و امیدواریم تا پایان امسال شاهد واگذاری تسهیلات به ۸۳ طرح باقیمانده باشیم.

صبوری افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز آموزش فنی و حرفه ای متولی اجرای طرح های مهارت آموزی و کارورزی در محیط واقعی کار هستند و اجرای صحیح این طرح ها می تواند در رونق اشتغال تاثیر زیادی داشته باشد به همین منظور همه دستگاه هایی که در حوزه های اقتصادی و اشتغال فعالیت دارند باید نقش پر رنگ تری را با هماهنگی دستگاه های متناظر استانی ایفا کنند.

معاون فرماندار پردیس از ایجاد ساز و کاری برای نظارت بر فعالیت ها در این حوزه سخن گفت و تصریح کرد: به طور قطع در نحوه ادامه همکاری با دستگاه‌هایی که در اجرای طرح ها عملکرد مناسبی نداشته و بر پیاده سازی برنامه های دولت در این حوزه ها اهتمام نداشته باشند بازنگری خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه به برنامه های حمایتی دولت از مباحث تولید و اشتغال در حوزه های صنعت، شهری، روستایی و عشایر  اشاره کرد و گفت: بانک های عامل با دستورالعمل های داخلی که برخی از آنها در تضاد با دستورالعمل اجرایی دولت است عملکرد مناسبی ندارند و اصلاح برخی از این قوانین بانکی به منظور حمایت از تولید ضروری به نظر می رسد.

صبوری افزود: قرار داشتن بخش بزرگی از پهنه شهرستان در مناطق چهار گانه محیط زیست یکی دیگر از مشکلات تولید کنندگان برای توسعه فضای کار و اشتغال است و به همین دلیل از سنوات گذشته، طرح ساماندهی مناطق صنعتی شهرستان پردیس در دست پیگیری بوده و این طرح در کمیته زیر بنایی دولت تصویب شده و در صورت تصویب نهایی در هیات دولت؛ تولید کنندگان این منطقه می توانند مجوز توسعه کارگاه، پایان کار و جواز رسمی خود دریافت کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*