مسئولان برای ایجاد ثبات در بازار تلاش کنند

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: همه ما باید بحث ثبات بازار را بدست بگیریم نه آن ها ما را بدست بگیرند؛ یعنی ما مسؤلان به عنوان متولیان بخش های مختلف باید هرکدام کار خود را بلد باشیم .

رضا فتوحی در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز، ۲۵ تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همه ما باید بحث ثبات بازار را بدست بگیریم نه آن ها ما را بدست بگیرند یعنی ما مسؤلان به عنوان متولیان بخش های مختلف باید هرکدام کار خود را بلد باشیم .

وی افزود: در بحث سیمان باید درست عمل شود. درست است بحث مربوط به شرکت یا کارخانه ها است اما این کارخانه به کمک دولت ایجاد شده است. بنابراین باید بنا بر رضایت مندی مردم نقش خود را ایفا کند.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان عنوان کرد: ما باید در زمینه ثبات بازار همه باهم دست به دست هم دهیم و اجازه ندهیم قیمت ها افزایش پیدا کند و اگر قیمت کالایی قصد افزایش داشته باشد باید پیشگیری، پیگیری و کمک کنیم که حداقل افزایش قیمت را شاهد باشیم.

فتوحی گفت: مساله دیگر بحث شرکت های خدمات رسان استان هستند که این شرکت ها شامل برق، نفت و گاز است و همجنین مسئولان بیمه تامین اجتماعی، همه باید همکاری کامل را با تولید کننده ها داشته باشند .

وی افزود: مساله دیگر کالاهایی هستند که نیاز به واردات داریم .مثل سیستم های سرمایشی و گرمایشی که نیاز کشور است و با وجود اینکه در کشور تولید می شود و حمایت از تولید هم نیز داریم اما وقتی تولید کننده داخلی کالا را بسیار گران عرضه می کند ما باید وارد عمل شویم تا قیمت را متناسب عرضه کند یعنی با مردم کنار بیاید.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صتایع شیمیایی و پلیمری شهرستان پردیس به نقل از ایسنا، معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: بنابراین سازمان صمت پیگیری کند که ما بتوانیم سیستم های سرمایشی و وسایل برقی که نیاز است را وارد کنیم.

فتوحی در خصوص سیستم نظارتی از بازار عنوان کرد: نظارت باید کنترلی، هدایتگری و ارشادی باشد. با این نظارت هایی که صورت می گیرد باید این مساله را بپذیریم که نظارت وجود ندارد.

وی افزود: پیشنهاد دیگر در زمینه واردات از طریق منطقه آزاد و هفت بندر استان است و  این مساله را سازمان صمت با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان باید پیگیری کند .

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*