مراسم تقدیر و معارفه دادستان و رئیس دادگستری شهرستان پردیس

حیدر فتاحی دادستان سابق شهرستان پردیس به‌عنوان معاون رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهر تهران منصوب شدند.

علیرضا آقاجاری و ذوالفقار حسینی، ظهر یکشنبه طی مراسمی با حضور غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی، امام جمعه و مرتضی حیدری، فرماندار پردیس و جمعی دیگر از مسئولین این شهرستان به ترتیب به عنوان دادستان عمومی و انقلاب و نیز رییس دادگستری شهرستان پردیس معرفی شدند.

غلامحسین اسماعیلی رئیس‌کل دادگستری استان تهران در مراسم معارفه دادستان و رئیس جدید دادگستری شهرستان پردیس که در سالن اجتماعات شهرداری پردیس برگزار شد، اظهار داشت: امروز برای پاسداشت خدمات دادستان و رئیس دادگستری شهرستان پردیس گرد هم آمدیم؛ این مدیران خدمات شایانی را به شهروندان ارائه دادند و برای خیرمقدم به مدیران جدید نیز اینجا هستیم و از این حضور خرسندیم.

وی ضمن اشاره به موقعیت و مردم شهرستان پردیس، گفت: پردیس در جوار تهران با جمعیت فراوان و رو به رشد و کمال است، افرادی از قدیمی در بومهن و پردیس خاک این دیار را خورده و صاحبان اصلی این منطقه هستند.

اسماعیلی افزود: به لحاظ شرایط محیطی، اجتماعی، جمعیتی و افق آینده شهرستان پردیس اهمیت ویژه‌ای دارد ما نیز امروز که در پایتخت با همین نگرش به پردیس می‌نگریم.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران ادامه داد: همین ویژگی‌ها و توپوگرافی باعث شده که در کنار مردم خوب و صاحبان اصیل این منطقه، غریبه‌هایی چشم طمع به خاک، آب و آبادی این منطقه بدوزند و به دنبال این باشند که از ثروت و منافع خدادادی نهفته این سرزمین بعضاً با تخریب منابع کشاورزی و منابع طبیعی، ثروت بادآورده را که متعلق به صاحب‌خانه است را کسب کنند.

وی اضافه کرد: میدانیم که در مقاطعی که پردیس شهرستان متولیان جدی، پای‌کار و دلسوزی نداشته چه حوادث و رویدادهایی رخ داده که به لطف خدا طی سال‌های اخیر و با اهتمام ویژه مدیران قضایی ما گام‌هایی مؤثر در جهت دفاع و احقاق، حقوق بیت‌المال و مردم برداشته شده که این مسیر باید تداوم داشته باشد.

اسماعیلی ضمن بیان فرازی از نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر، تصریح کرد: این نام را به‌عنوان منشور حکومتی قبول داریم و به تناسب در حوزه‌های مختلف از این نامه بی‌بدیل و دیگر بیانات حضرت علی (ع) استفاده کرده و بهره بردیم اما اگر مسامحه کنیم باز هم به مشکلات مبتلا خواهیم شد.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: حضرت در نامه به مالک اشتر فرمودند؛ مالک مسؤولان اقوام، دوست و آشنا دارند که در بین آنها نخاله بسیار است، اگر به دنبال این افراد می‌گردی به اطراف مسؤولان رجوع کنید.

وی گفت: برخی از اطرافیان مسؤولان سه ویژگی دارند که فرصت‌طلبی، قدرت‌طلبی و گردنکشی و در انجام معاملات بی‌انصاف هستند، این از ویژگی‌های آنها است اما فرمودند، مالک اگر می‌خواهی موفق بشوید ریشه این افراد را از زمین خارج ریشه‌کن و زمینه‌های سوءاستفاده‌هایشان را از بین ببرید.

اسماعیلی افزود: حضرت علی (ع) به مالک فرمودند به مردم زمین اهدا کن اما به اطرافیانت حتی یک وجب زمین نیز اهدا نکن زیرا آنها حقی ندارند، اگر به اطرافیان مسؤولین زمین اهدا کنید پس از گذشت مدتی در غالب قرارداد طرح‌هایی را ارائه و به دنبال منافع بیشتر می‌گردند.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران ادامه داد: پردیس در گذشته وضعیت بدی داشته، در آینده اگر حواسمان نباشد و به این فرمان مراعات نکنیم مشکلات بازمی‌گردد.

وی اضافه کرد: مسؤولان شهرستان باید این منطقه را برای فامیل، آشنایان، هم‌حزبی‌ها و هم‌گروهی‌های خود منطقه ممنوعه اعلام کنند و بگویند این حوزه برای محرومین و زحمت‌کشان همین آب و خاک است.

اسماعیلی تصریح کرد: چرا آقازاده‌ای به این منطقه وارد شود و بدون رعایت قانون ویلاهای میلیاردی بسازد و پس از آن توسط دادستان تخریب شود؛ ما به دنبال تخریب ویلا نیستیم ولی باید به حفظ منابع مردم فکر کنیم، باید با تبعیت از منشورهای حکومتی و فرازهای حضرت علی (ع) جلوگیری شود.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: امروز ارزیابی ما از عملکرد چهار ساله دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پردیس که در حوزه‌های توسعه، خدمت‌رسانی به مردم، پیشرفت و حفظ سلامت مجموعه و دستگاه هر دو مدیر به‌صورت خوب و شایسته‌ای عمل کردند.

وی گفت: فرید ضرغامی با دانش، معلومات، اخلاق، تعامل، دلسوزی، تدبیر و پیگیری و حیدر فتاحی با روحیه انقلابی، جهادی، ولایی، ارزشی، مردمی و با دفاع از حقوق مردم با قاطعیت عمل کردند که هردو به‌خوبی مأموریت خود را به پایان رساندند.

اسماعیلی افزود: حیدر فتاحی داستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان فرزند شهید هستند، اگر خاندان شهدا پاسدار و پیرو آرمان‌های امام و رهبری و همچنین خون شهدا نباشند چه کسی می‌خواهد از این ارزش‌ها برای نظام و انقلاب حراست کند.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران ادامه داد: این مجموعه به‌خوبی روبه‌روی سودجویی‌ها ایستادند؛ زیرا دادسرا خط مقدم و جبهه اول پیشگیری و مقابله با بزهکاران و فرصت‌طلبان است و بار سنگینی بر دوش دادستان و رئیس دادگستری قرار دارد و به تلاش‌های شبانه‌روزی احتیاج دارد.

وی اضافه کرد: هر دو مسؤول در تهران و جایگاه‌های متناسب و درخور این دو عزیز استقرار خواهند یافت، که ابتدا حیدر فتاحی به‌عنوان معاون رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهر تهران منصوب شدند.

اسماعیلی تصریح کرد: نگرشی ما به شهرستان پردیس داشتیم و لطفی که خدا به مردم این منطقه داشت دو مدیر کارآزموده، موفق، با دانش ولایتمدار، نصیب این حوزه شد که ذوالفقار حسینی بیش از ۱۰ سال دادستان شهرری، پنج سال معاون دادستان بودند و در آستانه ۳۱ سال خدمت هستند و این تجارب را در شهرستان پردیس به کار خواهند گرفت.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: علیرضا آقاجاری نیز ۱۵ سال سابقه قضایی دارند که چهار سال دادستان ماهشهر و قبل از آن معاون دادستان ماهشهر بودند و در خوزستان فعالیت کردند که با موافقت مدیران کل، ایشان با توجه سابقه درخشان، دانش، انقلابی و ولایی بودن عهده‌دار منصب دادستانی پردیس شدند.

وی با بیان اینکه خوزستان ریزگرد و تهران دود دارد، گفت: پردیس با آب و هوای خوب میزبان دو مدیر لایق خواهد بود و برای همه خدمتگزاران به‌خصوص دو مدیر جدید دادگستری پردیس توفیقات خدمت به مردم را از خداوند متعال مطالبه گر بودن دادستان و روسای خواهانیم.

اسماعیلی افزود: دادستان در جهت احقاق حق عموم و گرفتن حق و احیای حقوق شهروندان از هر فردی که نسبت به این حق تعدی داشته باشد عمل و در مقام استیفای حق کوتاهی نکرده و با صبر عمل کنند.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*