صدور بیش از ۱۵۰ بخشنامه ضد و نقیض، تولید را زمین‌گیر کرد

یک عضو انجمن فولاد با اعلام اینکه باید مشکلات صادرات برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان به نحو مناسبی مدیریت و رفع شود، گفت: در سال ۹۷ بیش از ۱۵۰ بخشنامه ضد و نقیض برای تولیدکنندگان صادر شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنایع شیمیایی و پلیمری شهرستان پردیس به نقل از تسنیم ؛ رضا شهرستانی  با اشاره به اینکه براساس آمار مصرف داخلی فولاد کشور در سال جاری ۱۲میلیون تن بوده است، اظهارداشت: از مجموع ۲۵ میلیون تن فولاد تولیدی در کشور فقط ۸ میلیون تن فولاد صادر و حدود یک میلیون تن فولاد نیز به صورت غیر رسمی از کشور خارج شده است.

وی بر لزوم رفع مشکلات پیش روی صادرکنندگان کشور اشاره کرد و گفت: قرار است با توافقات صورت گرفته ۳۰۰ هزار تن کالای ایرانی از کردستان عراق به سوریه صادر شود. علاوه بر این در بخش موصل و بازسازی سوریه نیز قرار است گشایش‌هایی برای صادرات ایران انجام شود که لازمه محقق شدن این موضوع همکاری دولت و مجلس برای افزایش حجم صادرات است.

این عضو انجمن فولاد با اعلام اینکه باید مشکلات صادرات برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان به نحو مناسبی مدیریت و رفع شود، افزود: در سال ۹۷ مشکلات تحریم و صدور بیش از ۱۵۰ بخشنامه ضد و نقیض برای تولیدکنندگان به همراه تدبیر دولت برای کاهش قیمت فولاد جهت کاهش نرخ تورم و الزام صادرکنندگان به فعالیت در بورس کالا باعث شد تا ما نتوانیم به هدف ۱۳ میلیون تن صادرات فولاد در کشور دست پیدا کنیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*