رشد ۳۹ درصدی درآمد شرکت بزرگ آلومینیوم روسیه

تولید کننده بزرگ آلومینیوم روسیه اعلام کرد به رغم تحریم های آمریکا درآمد خالص این شرکت به ۱.۶۹۸ میلیارد دلار در ۲۰۱۸ افزایش یافته و ۳۹ درصد طی یک سال رشد کرده است .

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنایع شیمیایی و پلیمری شهرستان پردیس به نقل از تسنیم، روسال، تولید کننده بزرگ آلومینیوم روسیه در گزارشی از نتایج سالانه خود اعلام کرد درآمد خالص این شرکت به ۱.۶۹۸ میلیارد دلار در ۲۰۱۸ افزایش یافته و ۳۹ درصد طی یک سال رشد کرده است .
درآمد این شرکت ۳.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۰.۲۸ میلیارد دلار در مقابل ۹.۹۶۹ میلیارد دلار زمان مشابه سال گذشته رسید .
طبق گزارش‌ها دلیل این رشد ۷.۲ درصد افزایش در قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن است. در ۲۰۱۸ قیمت یک تن فلز ۲۱۱۰ دلار در مقایسه با ۱۹۶۸ دلار سال گذشته است .
سود خالص سالانه ۷.۸ درصد در ۲۰۱۸ افزایش یافت و به ۱/۶۹۵ میلیارد دلار رسید .
طبق این گزارش، بازار آلومینیوم در ۲۰۱۸ شدیداً تحت تاثیر تحریم‌های اداره کنترل سرمایه‌های خارجی (اوفاک)، جنگ های تجاری و عوارض واردات بود که باعث رشد قابل توجه درآمد ها و قیمت ها شد .
در آوریل ۲۰۱۸ روسال ، دومین تولید کننده آلومینیوم جهان و یکی از بزرگترین عرضه کنندگان جهان در لیست سیاه نهادها و افرادی قرار گرفت که تحت تحریم‌های اقتصادی آمریکا بودند .
سهام این شرکت به پایین ترین حد سقوط کرد و تحلیلگران نسبت به بازیابی توانایی این شرکت برای ادامه فعالیت ها تردید داشتند .
بعلاوه، روسیه در لیست کشورهایی قرار داشت که ده درصد بر صادرات آلومینیومش به آمریکا عوارض وضع  شد. روسیه در اقدامی تلافی جویانه از سازمان تجارت جهانی خواست اختلاف بر سر عوارض فلزات را حل و فصل کند .
علی‌رغم تحریم‌های اوفاک، نتایج قوی روسال در کل سال نشان دهنده مدیریت بحران ماهرانه این شرکت به همراه توانایی آن برای سازگاری با شرایط جدید فعالیت است .
اوگینی نیکیتین، مدیر عامل روسال در مورد نتایج ۲۰۱۸ گفت:«  این نتایج موقعیت قوی شرکت را در بازار از طریق توانایی مدیریتی بالا و انعطاف پذیری عملیاتی آن نشان می دهد» .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*