تجهیزات سرچاهی پرفشار از تولید داخل تامین می‌شود

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به وجود شرکت‌های بزرگ فناور در کشور گفت: تجهیزات سرچاهی پرفشار کاربردی در صنعت نفت و حفاری از جمله ول هد (WELL HEAD) با توان ۱۵ هزار پام از محل تولیدات داخلی تامین می‌شود و خرید خارجی نخواهیم داشت.

حمیدرضا گلپایگانی همزمان با هفته پژوهش از شرکت فناوری تجهیزات سرچاهی (وتکو) بازدید داشت، اظهار کرد: توانمندی و خودکفایی شرکت‌های ایرانی در ساخت انواع قطعات و تجهیزات از جمله شیرآلات پرفشار و دروازه‌ای و تاج چاه (کریسمس تری) ۵ تا ۱۵ هزار پوند بر اینچ مربع بسیار قابل توجه و در شرایط ظالمانه تحریم و محدودیت‌ها تحسین برانگیز است.

وی با بیان اینکه تولیدات شرکت وتکو در پروژه کلید در دست (EPDS) میدان نفتی آزادگان جنوبی کاربست دارد، گفت: ساخت ول هد با توان ۱۵ هزار پام که برای اولین بار در کشور از سوی این شرکت در دست اجرا است زمینه ورود مجدد ملی حفاری به میادین پرفشار نظیر مارون خامی را فراهم می‌آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، گلپایگانی با تبریک هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران از بدو تاسیس تا کنون تلاش کرده تا در تعامل و همکاری اثر بخش با سازندگان و صنعتگران داخلی تا جای ممکن از قطعات، تجهیزات و اقلام مورد نیاز تولید داخل در دستگاه‌های حفاری و تجهیزات مربوط به خدمات فنی و مهندسی استفاده کند و هم افزایی میان متخصصان این شرکت با شرکت‌های سازنده تجهیزات صنعت نفت زمینه رشد و روزآمدی این شرکت‌ها و کارآفرینی و اشتغالزایی را به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با قدردانی از تلاش و کوشش صنعتگران داخلی به ویژه متخصصان و کارکنان شرکت وتکو در زمینه تجهیزات سرچاهی تصریح کرد: ملی حفاری در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌های گسترده‌ای در زمینه توسعه دانش فنی بومی، حمایت از سازندگان، منابع ساخت داخل و مراکز دانش بنیان در خصوص طراحی تجهیزات پیچیده، توجه به خلاقیت و نواوری و … تدوین و اجرایی کرده یا در دست اجرا دارد.

شرکت فناوری تجهیزات سرچاهی (وتکو) از شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت است که در زمینه طراحی، ساخت و نصب تجهیزات سرچاهی فعالیت می‌کند و از شرکت‌های مورد تایید صنعت نفت و شرکت‌ ملی حفاری ایران و از نظر کیفیت تولیدات و استانداردها، مورد نظر شرکت ملی نفت ایران است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*