بررسی وضعیت تداخل اراضی منابع طبیعی در طرح هادی روستای خسرو آباد

جلسه بررسی وضعیت تداخل اراضی منابع طبیعی در طرح هادی روستای خسروآباد جاجرود به ریاست نوید عباسی معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرمانداری پردیس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه روند تصویب و ابلاغ طرح هادی این روستا، همچنین وضعیت ساخت و سازها در بخش جاجرود توسط رئیس بنیاد مسکن و بخشدار این بخش تشریح شد و در ادامه دهیار روستا و روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار پیشنهادات خود را برای تسریع در ساماندهی اراضی مطرح کردند.
در پایان و پس از تبادل نظر حاضرین مقرر شد با عنایت به انتزاع و استقرار شهرستان پردیس همچنین پیرو مکاتبات قبلی فرمانداری در راستای اجرای بندهایی از قانون برنامه ششم توسعه، اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای بازنگری در محدوده مناطق چهارگانه محیط زیست به ویژه در بخش جاجرود اقدام کند.
بازنگری و تهیه طرحهای هادی، همچنین انجام استعلام های لازم از ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی توسط بنیاد مسکن، همکاری این اداره با منابع طبیعی برای تدقیق نقشه و عرصه به منظور تفکیک اراضی مستثنیات، ملی در روستاها و ارائه راهکارهای قانونی واگذاری مالکیت اراضی از طرف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به بنیاد مسکن با عنایت به قرار گرفتن بیش از دو هزار متر مربع از اراضی منابع طبیعی در داخل محدوده روستا از مصوبات این جلسه بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*