ایجاد ۹۶ هزار اشتغال بر اساس طرح تکاپو در استان تهران

استاندار تهران از ایجاد ۹۶ هزار اشتغال بر اساس طرح تکاپو در این استان خبر داد و گفت: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

 ظهر امروز جلسه کارگروه اشتغال استان تهران به ریاست استاندار تهران و با حضور محمد امامی‌امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، شاه‌کرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمودی نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیران برخی از دستگاه‌های عضو کارگروه برگزار شد.

بررسی وضع اشتغال استان تهران و نقش هر یک از دستگاه‌ها در اجرای سیاست‌های اشتغال‌زایی به ویژه در طرح تکاپو،کارورزی و اشتغال روستایی و سایر برنامه‌ریزی‌ها در دستور کار جلسه قرار گرفت.

محمدحسین مقیمی استاندار تهران در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌ها در سال ۹۵ و مقایسه ۶ ماه نخست سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل در موضوع اشتغال در این جلسه بررسی شد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در برخی از شاخص‌ها در استان تهران عقب هستیم و در این زمینه توصیه‌های لازم به دستگاه‌ها داده شد که تا پایان سال طبق برنامه پیش برویم.
وی افزود: در این جلسه سه طرح برای کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت که امسال به عنوان کار جدید در حال انجام است و قبلا در دو استان به شکل پایلوت انجام شده بود.
استاندار تهران تصریح کرد: تاکنون حدود ۲۴ هزار نفر برای طرح اشتغال فراگیر ثبت‌نام کرده‌اند و یک‌هزار و ۴۰۰ واحد برای جذب کارورزان اعلام آمادگی کرده‌اند و فعالیت‌های اجرایی آن آغاز شده است و ۱۲۱ نفر نیز قرارداد کار منعقد کرده و مشغول کار هستند.
مقیمی گفت: طرح مشاغل خانگی نیز در جلسه بررسی شد و بر این اساس برای آن ۵۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و برنامه دستگاه‌های اجرایی مسؤول در این بخش اخذ شد و تا پایان سال این اعتبار باید جذب شود.
وی ادامه داد: طرح اشتغال روستایی از طریق بانک سینا بین بنیاد علوی و استانداری تهران امضا شده است و طبق آن حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک سینا و ۱۰ میلیارد تومان از طریق بانک پارسیان اعتبار در نظر گرفته شده که تحقق آن امکان خوبی برای اشتغال روستایی است و روستائیان با این اعتبار می‌توانند با کارمزد چهار درصد اشتغال خوبی رقم بزنند.

استاندار تهران با اشاره به طرح تکاپو و اشتغال پایدار افزود: بر اساس این طرح ۹۶ هزار و ۳۰۰ اشتغال باید در استان تهران ایجاد شود که کار سنگینی است و همه دستگاه‌های اجرایی در تهران و همه شهرستان‌های استان باید کمک کنند و قرار شد کمیته‌های اجرایی هر هفته تشکیل جلسه داده و اگر موانعی سر راه است گزارش و رفع شود و اگر کار طبق زمان‌بندی و با اخذ به موقع مجوزها انجام شود و بانک‌ها همکاری کنند، می‌توانیم طبق برنامه پیش برویم.
مقیمی همچنین به سؤالی در مورد بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ پاسخ داد و بیان کرد: دولت بودجه را تنظیم کرده است و طی لایحه تقدیم مجلس شده و پس از بررسی کمیسیون‌ها در صحن علنی مجلس تصمیم‌گیری می‌شود.
وی ادامه داد: کلیات بودجه می‌تواند خیلی از مشکلات را رفع کند، به خصوص اینکه در این بودجه عملکرد سال قبل بررسی شده و قرار است طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت باشد و واگذار شوند.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: در بودجه پیشنهادی سال ۹۷ در مورد اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر نیز برنامه‌ریزی شده و آغاز رفع فقر مطلق در این بودجه است و همه این اهداف زمانی محقق می‌شوند که به تولید اهمیت دهیم و مجلس کمک کند تا این بودجه به تصویب برسد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*