افزایش میزان سرمایه‌گذاری شرکتها در پارک فناوری پردیس

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان این که در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ شرکت تحت ‌پوشش پارک قرار دارند، گفت: فروش این شرکتها به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان می رسد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنایع شیمیایی و پلیمری شهرستان پردیس  به نقل از ایسنا، مهدی صفاری‌نیا در رویدادی که در پارک فناوری پردیس برگزار شد، اظهار کرد: دو سال قبل تعداد شرکت‌های پارک ۲۰۰ عدد بود و در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ شرکت تحت ‌پوشش داریم. همچنین دو سال قبل فروش شرکت‌های پارک ۶ هزار میلیارد تومان بود ولی در حال حاضر بیش از ۱۱هزار میلیارد تومان است. به علاوه سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در مجموعه پارک، به بالای ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد: یکی از ایرادات ما در اکوسیستم فناوری و نوآوری، این است که خیلی کم به دنبال یادگیری هستیم. تصور می‌کنیم اگر دانشگاه رفتیم و سوادی داریم، برای هرکاری کفایت می‌کند و کمتر به دنبال مشورت گرفتن هستیم.

صفاری‌نیا در ادامه تاکید کرد: یکی از خصوصیات ۴۰۰ نفری که در این رویداد ثبت‌نام کردند، این است که احساس کردند می‌توانند از دیگران یاد بگیرند، دیدگاه‌ها و نظرات خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند و از ظرفیت دیگران در مسیر تجاری‌سازی استفاده کنند. من اطمینان دارم کسانی که تصمیم گرفتند کار تیمی کنند و از ظرفیت و تجربه‌های کسانی که این مسیر را طی کرده‌اند، استفاده کنند، ضریب موفقیت بالاتری خواهند داشت.

وی خطاب به حاضران در این رویداد گفت: امروز فضای کشور بسیار متحول شده و آماده است. حمایت مالی حداقلی و تجاربی که طی دو هفته آینده در اختیار شما قرار می‌گیرد، ۱۰ سال پیش نبود. طرح‌ها و حمایت‌های این چنین برای کشور و افراد علاقه‌مند به حرکت در مسیر نوآوری و کارآفرینی فرصت است.

صفاری‌نیا تصریح کرد: قبل از این، سرمایه‌گذاری فقط در حوزه دلار، سکه و ساختمان‌سازی قابل تصور بود. ولی در حال حاضر سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک ما به دنبال استعدادها هستند؛ این تغییر بینش اتفاق بسیار بزرگی است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*