“ارز‌” واحدهای صنعتی تأمین می‌شود

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه وزارت صنعت از طرح توسعه کویرتایر حمایت می‌کند، گفت: ‌”ارز‌” واحدهای صنعتی تأمین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنایع شیمیایی و پلیمری شهرستان پردیس به نقل از تسنیم ، محسن صالحی‌نیا در بازدید از شرکت کویرتایر اظهار داشت: هشت کارخانه فعال در زمینه تولید تایر در کشور وجود دارد و صنعت تایر از صنایع با نیروهای متخصص است.

وی گفت: این نشان‌دهنده آن است که عمده‌ترین تایرهای سواری در کشور تأمین می‌شود و برخی از تایرها که وارداتی است به این دلیل است که به‌سمت تولید آن نرفتیم.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: تولید تایر رادیال با توجه به نیاز کشور مناسب است و باید از حداکثر ظرفیت‌ها نهایت استفاده را کرد.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل در خودروهای سنگین و سواری رو به توسعه است، خاطرنشان کرد: امروز در مواد اولیه واحدهای صنعتی دچار مشکلاتی هستیم و با تولید بیشتر می‌توان سودآوری شرکت را تنظیم کرد.

صالحی‌نیا با ابراز اینکه کویرتایر در طرح توسعه با سودآوری بالا و سرمایه‌گذاری می‌تواند نیرو جذب کند، اظهار داشت: تحریم‌ها کارها را در صنعت تایر کشور مشکل کرده و ما نسبت به صنعت تایر دیدگاه خوبی داریم.

وی با اعلام اینکه ۸۰درصد تایر بخش سواری در کشور تأمین می‌شود، اما در تایرهای سنگین بالعکس است که امید داریم با طرح توسعه کویرتایر، این تایرها هم تأمین شود، گفت: واحد کویرتایر یکی از واحدهای خوب و کارآمد در تولید تایر کشور است و ظرفیت تولید این واحد ۲۷هزار تن است.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: تمهیدات فراهم‌شده و مدیریت بسیار خوب و توان کارشناسان و پرسنل کویرتایر ظرفیت بالایی برای بهره‌برداری است و خط توسعه کویرتایر با ظرفیت ۱۰هزار تن بخشی از ماشین‌آلات را کارآمدتر و بهینه‌سازی می‌کند و برخی نیز خریداری می‌شود.

صالحی‌نیا ادامه داد: تأمین ارزی در اولویت وزارت صمت قرار دارد و با فراهم شدن زیرساخت‌ها و حمل ماشین‌آلات با تأمین ارز تا یک سال آینده طرح توسعه کویرتایر به بهره‌برداری می‌رسد و با افتتاح آن ظرفیت این واحد تولیدی ۴۰درصد افزایش می‌یابد و نقش خوبی در اشتغال و ارزش افزوده خواهد داشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*