وزرای صمت و کشاورزی برای گرانی ها تدبیر کنند

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس در خصوص رشد بی رویه قیمت کالاهای صنعتی و کشاورزی گفت: لازم است وزرای صمت و کشاورزی سریعا برای گرانی های اخیر تدبیر کنند البته به نظر نمی رسد برنامه مدونی در این زمینه وجود داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنایع شیمیایی و پلیمری شهرستان پردیس به نقل از تسنیم ،عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس اظهار داشت: شاهد مرزهای جدیدی در قیمت کالاهای مختلف هستیم و متولیان بازار یعنی وزارت صمت و کشاورزی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت ها تابعی از شرایط اقتصادی و سیاسی کشور است، افزود: با وجود این وضعیت، اراده جدی برای ساماندهی و کنترل بازار ارز و تورم مشاهده نمی شود.

سعیدی در پاسخ به اینکه نمایندگان مجلس چه اقداماتی برای پیگیری حق مردم در حوزه گرانی کالاها انجام می دهد؟ گفت: نمایندگان مجلس از ظرفیت های نظارتی خود مانند سوال و استیضاح استفاده می کنند اما متاسفانه وارد یک تعارفات سیاسی شده ایم و برخوردی که مردم از نمایندگان انتظار دارند صورت نمی گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: قطعا همه مسائل کشور راهکار و راه حل دارد به طوری که وقتی کشور در شرایط جنگی قرار داشت، توانستیم با مدیریت از تورم لجام گسیخته جلوگیری کنیم اکنون نیز که در جنگ ترکیبی قرار داریم با سیاست گذاری درست می توانیم قیمت کالاها و خدمات را در حوزه صنعت و کشاورزی مدیریت کنیم به شرطی که سیاست ها اجرایی شود.

وی اضافه کرد: وقتی در زمینه تولیدات کشاورزی ارز ۴۲۰۰ تومانی براشته می شود قطعا قیمت نهاده های دامی افزایش می یابد در حالیکه طبق قانون مصوب مجلس، دولت موظف بود کالاهای اساسی خانوارها را از طریق کالا برگ الکترونیک و با قیمت شهریور ۱۴۰۰ اعمال کند و مابه ‌التفاوت قیمت شهریور ۱۴۰۰و روز خرید را از محل اعتبار یارانه بپردازد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس در پایان اظهار داشت: برای رهایی از روند تورم باید سیاست پولی و بانکی کشور اصلاح شود و در حوزه مراودات بین المللی نیز تغییراتی ایجاد شود تا تبادلات بانکی بهتر انجام شود زیرا مطالبات ما از کشور های دیگر به دلیلی تحریم سیستم بانکی قابل برداشت نیست و این موضوع به افزایش تورم دامن میزند که امیدواریم با سیاست گذاری درست شرایط تورمی کشور نیز بهتر شود.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*