برگزاری جلسه کمیته مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در شهرستان پردیس

پنجمین جلسه کمیته مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در شهرستان پردیس به ریاست عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان و در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنایع شیمیایی و پلیمری شهرستان پردیس به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری پردیس، رضایی در ابتدای این جلسه با اشاره به خیز مجدد بیماری کرونا گفت: مردم تصور می‌کنند از شرایط بحرانی کرده‌ایم اما باید تدابیر لازم برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم نسبت به شیوع مجدد این بیماری اتخاذ شود.

رضایی با تاکید بر وضعیت سفید در شهرستان افزود: مساعد بودن اوضاع شهرستان به دلیل برنامه‌ریزی مناسب، تلاشهای همه ادارات و همکاری و مشارکت مردم فهیم شهرستان بوده است و باید این تلاشها و اقدامات در راستای حفظ وضعیت سفید در شهرستان تداوم یابد زیرا بر اساس گزارش های شبکه بهداشت و درمان در صورت کوچکترین سهل انگاری احتمال ورود به محدوده زرد وجود دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان همه دستگاه‌ها را موظف به رعایت قوانین و مقررات ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا به ویژه در طرح فاصله گذاری اجتماعی و مراقبت های فردی دانست و گفت: وظیفه داریم نظارت‌های مستمری را بر فعالیت‌های دستگاه‌ها و مراکز خدماتی، اصناف و سایر نهاد ها داشته باشیم و دستگاه‌های متولی نیز باید با تلاش مضاعف، اقدامات لازم را در کنار مردم برای جلوگیری از شیوع مجدد این ویروس به عمل آورند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهرستان نیز نظارت مداوم بر همه فعالیت های شهرستان و برخورد جدی با متخلفان در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را لازم دانست.

پس از ارائه گزارش اقدامات توسط معاون سیاسی فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و درمان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و اورژانس مقرر شد بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، تمام پرسنل دستگاه‌های اجرایی و دولتی از ماسک استفاده کنند ، همچنین ارائه خدمات در دستگاه‌ها و مراکز خدماتی به مراجعان منوط به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

انجام مستمر ضدعفونی تمامی معابر عمومی، مساجد و دستگاه‌های اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی توسط شهرداری های پردیس و بومهن، دهیاری ها و ناحیه مقاومت بسیج با نظارت شبکه بهداشت و درمان، تشکیل کمیته ای با محوریت اداره بازرسی و امور حقوقی فرمانداری و عضویت ادارات تعزیرات حکومتی، صمت، اتاق اصناف، شبکه دامپزشکی، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی برای ایجاد گشت های مشترک و مستمر از واحدهای صنفی، تامین محل هایی در سطح شهرستان برای عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده با قیمت مناسب به مردم و استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای ارائه آموزش و ایجاد حساسیت در میان مردم از مصوبات این جلسه بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*