بررسی طرح ممنوعیت افزایش قیمت بیش از ۱۰ درصد کالاها بدون مجوز دولت

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: به منظور ایجاد ثبات در بازار، پیشنهاد شد، هرگونه افزایش قیمت بیش از ۱۰درصد باید با مجوز سازمان حمایت و ستادتنظیم بازار انجام شود.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنایع شیمیایی و پلیمری شهرستان پردیس به نقل از تسنیم، با توجه به تصویب افزایش قیمت کره توسط ستاد تنظیم بازار، به نظر می رسد برخی از تولیدکنندگان برای دریافت مجوز افزایش قیمت یا کالای خود را مدتی در بازار عرضه نمی کنند و یا قبل از دریافت مجوز اقدام به افزایش می کنند.

بر اساس این گزارش، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص این موضوع که چرا افزایش قیمت قبل از دریافت مجوز به یک رویه تبدیل شده است و برخی از تولیدکنندگان از این طریق قصد تحت فشار قرار دادن دستگاه های مربوطه را دارند، اظهار داشت: اینکه این موضوع به یک رویه تبدیل شود اصلا درست نبوده و نباید رخ دهد زیرا غیر قانونی است.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از افزایش قیمت قبل از دریافت مجوز از مراجع مربوطه از جمله سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و ستاد تنظیم بازار، عصر روز گذشته جلسه هم اندیشی با حضور دادستان تهران، رئیس سازمان تعزیرات، سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت تشکیل شد و پیشنهاد شد که هر گونه افزایش قیمت بیش از ۱۰ درصد باید ابتدا توسط سازمان حمایت و سپس ستاد تنظیم بازار به تصویب برسد و بعد اعمال شود.

رئیس اتاق اصناف تهران تأکید کرد: این پیشنهاد از طریق معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت به سرپرست وزارت صمت ارائه می شود تا وی نیز برای تصویب در دولت مطرح کند. درصورت تصویب این پیشنهاد، دیگر کسی حق افرایش خودسرانه قیمت را نداشته و بازار به ثبات خواهد رسید.

به گفته وی، با این اقدام باید هر افزایش قیمت بیش از ۱۰ درصد، با ارائه آنالیز قیمتی و دلایل مستند برای بالا بردن قیمت کالا به مراجع و ارگان های مریوطه و در صورت تصویب اقدام کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*