نشست رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس با اهالی رسانه

فرزین درخشانپور رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس طی نشستی خبری که در روز یکشنبه مورخ ۹۹/۰۵/۱۹ با حضور اصحاب رسانه در محل اتاق اصناف برگزار شد با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: در برهه حساس کنونی که تحریم‌های ظالمانه و بیماری کرونا بر کشور سایه افکنده، نقش خبرنگاران برای تنویر افکار عمومی چشم‌گیرتر از گذشته شده است.

وی ادامه داد: بارها شاهد بودیم خبرنگاران حاضر در این جلسه در بازدیدها، تهیه اخبار و موارد دیگر خطرات بسیاری را متحمل شده‌اند و کرونا نیز بر این دشواری‌ها افزوده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس با تشکر از فعالیت خبرنگاران، بیان کرد: در شهرستان پردیس ۱۲ اتحادیه از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و امروز یک اتحادیه نیز در دست تشکیل است تا تعداد اتحادیه‌ها به عدد ۱۳ برسد.

درخشانپور اضافه کرد: در سامانه ایرانیان اصناف اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان پردیس نیز تعریف شده که انتخابات آن به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه تاریخ برگزاری انتخابات دوره دوم انتخابات اتحادیه مکانیسین‌ها نیز به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتاده است، تأکید کرد: از شروع موج دوم کرونا با مصوبات ستاد مبارزه با این بیماری بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک از رستوران‌ها، سفره خانه‌های سنتی، تالار و باغ تالارها طی دو نوبت صبح و شب در شهرستان پردیس تشدید شده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس تصریح کرد: بازرسی از ۱۰۰ واحد صنفی نانوایی در زمان موج دوم کرونا که از ۱۲ تیرماه امسال آغاز شد انجام گرفته، همچنین بازرسی و نظارت بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز به صورت مداوم در حال برگزاری است و با صدور برگه جریمه، اخطار پلمب و موارد دیگر برخوردهای قانونی انجام شده است.

درخشانپور افزود: بازرسی و نظارت اصناف بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گرانفروشی، کم فروشی و موارد دیگر به طور شبانه‌روزی نظارت دارند و ۲۶ پرونده عدم رعایت موازین بهداشتی برای باغ تالارها، تالار و سالن‌های آرایشگران زنانه تشکیل شده است.

وی یادآور شد: ۳۲ تالار، باغ تالار، باشگاه ورزشی و سالن زیبایی از زمان شیوع موج دوم کرونا به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان پردیس پلمب شده‌اند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس عنوان کرد: گشت ویژه بازرسی اتاق اصناف به صورت شبانه روزی با محوریت اداره بازرسی فرمانداری و با همراهی بازرسان شبکه بهداشت، اماکن و عوامل دیگر در حال انجام است.

درخشانپور بیان کرد: با توجه به مصوبات ستاد مبارزه با کرونای شهرستان پردیس فعالیت سفره‌خانه‌هایی که اقدام به عرضه قلیان می‌کنند، تالارها و آرایشگران زنانه مجاز نبوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد گرفت.

وی ابراز کرد: شهرستان پردیس یکی از پر تعدادترین واحدهای صنفی در استان تهران دارا است که با ۸ هزار واحد صنفی اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی در نقاط مختلف شهرستان دارای پروانه کسب هستند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس با بیان اینکه راه اندازی فازهای جدید در پردیس باعث افزایش تعداد صنوف در این شهرستان خواهد شد، تأکید کرد: بیش از ۳ هزار پرونده صنفی نیز در اتحادیه‌های شهرستان پردیس در دست بررسی و صدور پروانه کسب است.

درخشانپور گفت: با شیوع بیماری کرونا اتاق اصناف اقدام به راه اندازی سامانه آزمون آنلاین برای متقاضیان اخذ پروانه کسب کرده است، این افراد با شرکت در دوره‌های غیرحضوری گواهینامه خود را دریافت و اتحادیه ها اقدام به صدور جواز کسب می‌کنند.

وی اضافه کرد: اتاق اصناف شهرستان پردیس پس از شیوع کرونا سریعاً توانست این کلاس‌ها و آزمون‌ها را به شکل مجازی و آنلاین در سایت اتاق اصناف پردیس راه اندازی کند تا خللی در صدور پروانه کسب به وجود نیاید.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس با اشاره به اینکه جلسات هیأت مدیره اتحادیه‌های صنفی و اجلاس اتاق اصناف نیز به صورت آنلاین برگزار می‌شود، اذعان کرد: پروسه دریافت جواز برای چند اتحادیه شهرستان پردیس غیرحضوری شده و طی ماه‌های آینده تمامی اتحادیه‌ها از این سیستم بهره خواهند برد.

درخشانپور تشریح کرد: وظیفه اتاق اصناف حمایت و نظارت بر صنوف است و با افزایش جمعیت و رشد حوزه اصناف، مشکلی برای افزایش تعداد نیروی بازرسی و نظارت بر صنوف نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: همواره حفظ سلامت و جان مردم برای ما در اولویت قرار داشته و دارد به همین دلیل از واحدهای صنفی درخواست کردیم تا با همراهی یکدیگر از این برهه حساس عبور کنیم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس در پایان ضمن درخواست از شهروندان برای انعکاس هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی به واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف، اظهار کرد: همشهریان می‌توانند مشکلات صنفی خود را طی تماس با شماره‌های ۱۲۴ بازرسی اداره صمت و ۷۶۲۲۳۰۱۰ بازرسی و نظارت اتاق اصناف اعلام کرده تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم انجام بگیرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*